• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kommer jag få något lån?

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
695
Poäng
637
Hej, Ber om ursäkt för ett långt inlägg

Jag sökte ett lån i april precis när nya årsinkomsten syntes på UC. Det var den 9e april och jag gick in på minuc för att se så att den nya årsinkomsten var registrerad och det var den, så jag gjorde en ansökan.
Fick endast 400k beviljat av remember till en ränta på 14,95%(detta var en utökning av mitt lån som jag hade där sen tidigare på 350k,så egentligen fick jag bara 50k).

Jag förstod inte varför jag bara fick ett enda bud så jag gick in på minuc igen för att till min förvåning se att den senaste årsinkomsten som syntes var 2018. Sen fortsatte jag uppdatera fram och tillbaka och ibland var 2019 senaste år och ibland 2018, om vartannat. Jag förstod ingenting. Kände en riktig klump i magen för att jag inte väntade lite till för det verkade vara nåt strul med uppdateringen.

Jag hade vid det tillfället endast 2 ucförfrågningar och den senaste var i augusti förra året, så det kändes snopet att ”slösa” en uc när jag väntat på att nya årsinkomsten skulle bli synlig innan jag gjorde en ansökan - men så verkar den inte ens varit synlig?

Min årsinkomst för 2018 var cirka 90k och den för 2019 var cirka 500k.

När jag går in på min bisnode nu så ser jag att nordax och sevenday tagit del av sökningen men då är bara 2018 års inkomst synlig, och när jag kollar uc-kopian på kivra så har dom andra tagit del av 2019 års inkomst?

Nu till min fråga:
Nästa månad försvinner ytterligare en UC så då kommer jag återigen ha endast 2 förfrågningar, 100k i underskott, 980k i blanco och 0,7% i riskprognos - tror ni att jag kommer att få något lån beviljat eller är det för tätt inpå? drömmen är att få två lån á 450k/st för att samla det mesta(350-400) hade också varit till hjälp.

vad tror ni?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Du kommer att få bud när du söker gång två i synnerhet om rätt inkomst nu syns...
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
695
Poäng
637
Du kommer att få bud när du söker gång två i synnerhet om rätt inkomst nu syns...


@Terry_ hur hade du lagt upp det? Du är ju så jävla duktig på detta! Jag är rätt nojig över att det bara kommer ha gått 2 månader emellan. Berätta gärna hur du hade gjort :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Det spelar ingen roll att det har gått två månader! Vissa bolag har "karens" men den löper ju på 30-40 dagar. Kan inte tänka mig att det finns en enda bank där du spärras i över tre månader.

Nu vet jag inte vad du har för Bisnode-betyg har du bra där hade jag sökt på Wästgöta (just in case) nekas du där (ingen uc) så går du på Advisa.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
695
Poäng
637
Det spelar ingen roll att det har gått två månader! Vissa bolag har "karens" men den löper ju på 30-40 dagar. Kan inte tänka mig att det finns en enda bank där du spärras i över tre månader.

Nu vet jag inte vad du har för Bisnode-betyg har du bra där hade jag sökt på Wästgöta (just in case) nekas du där (ingen uc) så går du på Advisa.

@Terry_ ska jag vara ärlig hade jag ingen aning om att Bisnode fungerade på typ samma sätt som UC, och att det är dåligt att ha för många förfrågningar där också. Har haft kvällar där jag suttit som en tok och bara försökt låna på varje snabblånssida som finns. I februari gjorde jag typ 12 sökningar på en dag. Det var efter att jag läst här i forumet som jag blev varse. Hur ser man bisnodebetyget samt vad är bra och vad är dåligt? riktigt jävla synd att jag inte hade någon koll på det för det har ju sannolikt sabbat mina chanser att få nåt beviljat från Nordax och Sevenday som tydligen kollar Bisnode.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Du kan kolla på din senaste upplysningskopia hos Bisnode vad du hade!

Men hur som helst så kommer du beviljas något när du söker nästa gång via Advisa/Lendo!
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
695
Poäng
637
@Terry_ My man! Vet inte vad det är men varje gång du skriver nåt så blir man hoppfull förmodligen för att du är en stor inspiration när det gäller att kriga med sina lån.

Btw, inte sambla då? Dom har ju 44 aktörer. Vad är dina erfarenheter av respektive förmedlare?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Advisa har flest intressanta aktörer. Kör på dom!!
Håller tummarna. Berätta hur det gick :D!
 

Impala

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Alltså det här är fel av UC kan man tycka. Kontakta dom o kolla om de kan ta bort FF

Jag hade problem med Komplett förra året då de tog en fullständig UC på mig efter ett faktura köp på 2000 kr. UC sa att dom kunder upphäva förfrågan om Komplett själva ringer in o bekräftar att det agerat felaktigt. Spenderade dagar på tele samtal o mejl med Komplett men de tvärvägrade. Poängen jag försöker komma fram till är att UC är villiga o ta väck FF om det har blivit något fel, i detta fallet är det deras fel. Ring dom o se vad de säger

Hade själv tänkt o ta samlingslån i juli men efter att ha läst ditt inlägg tänker jag vänta till augusti istället för säkerhets skull
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
695
Poäng
637
@Impala tack för ditt svar! Det hade ju kunnat vara nåt om det inte var så att jag ändå valde att gå vidare med det (enda)budet jag fick.. då blir det svårt att motivera att dom ska ta bort FF.

Och som svar på det du skrev så behöver du inte vänta till i augusti om det är så att du godkände deklarationen via kivra mars, jag vet med säkerhet att den nya inkomsten syns nu :) du kan ju alltid kolla det på MINUC.se. Jag var bara för ivrig när jag ansökte.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp